2014. augusztus 22., péntek

NHS, banking, daily life, etc.

Már jó ideje készülök irogatni az itteni ügyek intézéséről, de igazából nem nagyon vannak ügyeim ezért, hál istennek nincs is nagyon mit intéznem. Azt kell mondjam 98%-ban elégedett vagyok. A maradék két százalékot a könyvelő bandám teszi ki, de azt meg én válaszottam, olcsó húsnak híg a leve ugye...

Szóval pl. az NHS. Amiről eddig semmi jót nem hallottam. Így nem is nagyon akartam regisztrálni, aztán volt egy "ügyem" és bekerültem a rendszerbe. Ez ugye a mindenkinek járó egészségügyi szolgáltatás, teljesen ingyenes és szerintem csodálatos. Eddig legalább is én csak jókat tapasztaltam. Leszámítva, hogy csak a low class jár NHSre és emiatt kicsit furán érzem magam, mikor a mindenféle és nem annyira magasan kvalifivált nációval együtt ülök a váróban, de ez csak az én érzésem. Vagy csak azért van, mert a hozzám legközelebb eső GP az sajna nem annyira menő környék. Hiába lakok közel a posh-hoz a GPm, az a gettóban van. Na de a lényeg, hogy a regisztráció 5 perc alatt megvolt, majd sms-ben tájékoztattak az időpontomról, sőt az emergency contactom is kapott smst, ha én esetleg elfeledkeznék, akkor ő majd figylemeztet. Akármikor hívtam az ingyenes szolgáltatást, mindenki nagyon kedves volt és egy fél felhangon sem éreztem, hogy bárki is elítélne akármiért is, sőt csak megértést és elfogadást kaptam. Az arcokon mindig derűs mosoly van, vagy legalább is az élettel való elégedettség és akármilyen problémával is állsz elő, a válasz: great, fantastic esetleg brilliant. Emiatt aztán időnként komoly rögöhögőgörcsöm támadt, habár egyetalán nem röhögni járok oda. Számomra ez a fajta pókerarc teljesen idegen. Otthon Budapesten a háziorvosom például folymatosan kommentálta az életem és igen rendesen el lettem ítélve, sőt le lettem cseszve, amiért például el mertem hagyni a férjem és az anyám is és fogtam magam és kiköltöztem Angliába álmokat kergetni, ahelyett, hogy szültem volna két kis porontyot és élném a jól megszokott átlagéletet. Szóval igen csak kellemes megnyugvással járok itt a GPhez, ahol mindenki kedves és mosolyog és a világ legnagyobb bűntettére sem adnának semmiféle reakciót és megmarad a tökéletes pókerarc. Amitől az ember szabadnak és boldognak érezheti magát.

A másik, amit meg kell írni, az a mai nap történt, hogy intéznem kellett valamit a bankomnál. Felkészültem, hogy ok, bankok csak akkor vannak nyitva, amikor én dolgozom, szóval ebéd szünteben kicaplattam a Welwyn Garden Cityben lévő bankfiókhoz és előadtam problémám a recis néninek, aki bájosan odavezetett egy automáthoz, ahova be kellett dugnom a kártyám, majd szépen mindig kiválogatva az adott menűpontot kb. másfél perc alatt elintéztem mindent, amit akartam. Majd a hölgy felvilágosított, hogy ha a jövőben is kell ilyesmiket csinálnom és a fiók zárva lesz akkor a kinti automatánál is elintézhetem eme típusú ügyeim. Nos nem kicsit éreztem magam neandervölgyinek...De boldog neadervölgyinek, aki épp felfedezte a kőbaltát!

Nem is beszélve arról, hogy telefonon is bármit el lehet intézni, ha rendelkezel a megfelelő pinkódokkal és paszvördökkel, ami nekem most kicsit para, mert meghalt a kis csodapiros telefonom és sajnos az adatokat sem tudom róla letölteni. És bizony másfél okostelefon nélkül töltött hét után fogtam magam és bementem a Covent Garden-nél lévő Apple store-ba és közöltem, hogy kérek egy iphonet. És a készséges eladó bepötyögöt valamit a kis ketyeréjébe és 1 perc múlva megjelent egy másik emberke a csodás új iphone-ommal. Majd egy másik kedves asszisztens felállította a rendszert nekem és 2 nap múlva már újra vígan neteztem a telómról. (Azért két nap, mert egy napig filóztam, hogy miért nincs netem, amikor is kiderült, hogy a szolgáltatómnak át kell állítani valamit a rendszeren, ha iphone-om van. Ki érti ezt? Én biztos nem) Ellenben csodás képeket tudok csinálni az új gépemmel, így soha többé nincs kifogás, hogy miért is nem csináltam fotót valamiről...

Na de elkalandoztam megint, mint a nagyanyám. A lényeg, hogy imádok itt élni. Oké oké vannak bizonyos szabályok, amiket illik itt betartani, de a másik oldalról, meg annyira elfogadóak a népek és semmin sem lepődnek meg. Jó lehet ez azért van, mert senkit nem érdekel a nyomorod, de higyétek el van az az szintú, amikor ez a megváltás tud lenni. Köszönöm Bözske, hogy itt élhetek az országodban!!

És pénteken hazautazom, és hétfőn kedden egész nap csak rohangálni fogok, mert el kell intéznem valamit és otthon az még nem megy telefonos hívásra....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése