2014. szeptember 3., szerda

Shaolin hard work again

Mivel beállt a szeptember gondoltam itt az ideje összekaparnom magam és elmenni sportolni valamit. Hát mi más is lehetne az mint a Shaolin. És kb. 2 perc böngészés után kiderült, hogy tőlem 10 perc bringatávra van egy kereszténytemplom. (Mi más? LAssan megszokom, hogy bármit akarok csinálni, azt egy templomban találom meg)  A templomnak van egy hátsó terme, amit a kedves Shaolin szerzetesek bérelnek hetente 3x másfél órára. 

A weboldal elég hitelesnek tűnt.

http://www.shaolinxiu.com/kung-fu/classes/

Hát gondoltam egyszer elmehetek és lecsekkolhatom mi folyik ott. 


 Hát és ezek nem hazudnak. És nem is szarral gurigáznak. Ez tényleg kemény munka vagyis igazi Shaolin kung fu. Az edzőm egy igazi 34. generációs kínai Shaolin szerzetes: Fan Qiang (Shi Yan Xiu)  Igazi kínai tanítási technikával...na jó nme vert rajtam végig bambuszbottal, de azért a karom meg lett ütögetve amíg nem tartottam annyira erősen, hogy ne moszduljon meg. És ismeri vagyis jobban mondva Shi Xing Hong a bátyja. Ennyi. Most megtaláltam azt hiszem az igazit. Persze majd beszartam az edzésen. Két év kihagyás után...Azzal kezdte mutassam meg mit tudok. Hát valahogy lenyomtam egy formát (kungfucsüent -sosem tudtam hogy írják....) én azt hittem, hogy nem is rosszul. Na persze nem ájult el. Kaptam szentbeszédet, hogy a kungfu nem arról szól, hogy jól néz ki hanem az erőről és az erő a dandienben lakik, és szívból és lélekből kell kungfuzni, stb. És aztán másfél óráig az 5 állás formát gyakorolhattam. Persze nem lett jobb, mint az elején. Ellenben legalább 6x megnézte mit csinálok és mindig javított benne valamit. És olyan fájdalamaim keletkeztek a 2 év kihagyás miatt keletkezett ízületi beszűküléseim folytán, hogy bizony amikor Shi Yan Xiu  megvizsgálta a bal lábam, és megnyomkodta itt ott, a könnyem is kicsordult. De klassz, mert elmehetek hozzá kezelésre és majd helyre rakja nekem. De állítólag a szerveim sem működnek jól, valami gáz van a gyomrommal és nem táplálkozom jól. Csupa hasznos dolgot tudtam meg ma...

Kb 8 an voltunk az edzésen és ez egy fegyveres forma edzés volt. Mindenkinek volt botja, egyeseknek kardja és igen a fomák végre ismerősek voltak! Igen, ez ugyanaz, amit otthon tanultam! Nem csak nevében hasonló, mint a Shaolin Nam pai chuan, ahol aztán mindneki holt béna vagy mint a Shaolin templomban, ahol futószalagon edzik a népet, de fegyvert hírből sem ismerik, nem wushu néven oktatott taicsi, hanem igazi hamisítatlan Shaolin kung fu. És csak most találtam meg!!. Pedig már fél éve itt lakom...
És az edzésen rajtam kívül egy angol apuka volt a fiával, akik tök jól tolták, de apuka is megkapta, hogy jó jó, de nincs erő  a formádban. Hármunkon kívül mindenki kínai és kurvajók. Elhivatottak és erősek. És a formáik olyan szépek, hogy bizony mutogatni kéne. Ott van benne ez erő és a víz folyékonysága is. Bámulatos. És én meg égtem mint az a bizonyos német épület. Hogy 7-8 év kung fu és 2 év wushu után, semmi de semmi nem maradt meg. Nincs erő a formámban. És semmi mást nem éreztem csak fájdalamat és kínt és megszégyenülést, hogy elfelejtettem mindent. De nem gond lehet újrakezdeni. Mert ez már csak ilyen. Bármikor újra lehet kezdeni. Már ha fel bírok még valaha állni a kanapéról...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése